Bij Scouting spelen meiden en jongens van alle leeftijden samen het Scoutingspel waarbij ze tegelijkertijd stiekem ook nog van alles leren. Het spelen van dit spel in de verschillende speltakken is een belangrijk onderdeel van Scouting en vormt één van de succesfactoren van een gezonde Scoutinggroep.
Scouting bestaat uit verschillende leeftijdsgroepen, speltakken genaamd. Speltakken zijn ingedeeld naar leeftijd. De jongste kinderen zoals de Bevers en de Welpen spelen in een fantasie wereld. De Scouts en Explorers zijn veel praktischer bezig en werken er naar toe om hun vleugels als roverscout uit te slaan naar de wereld van de volwassenen. Veel roverscouts zijn ook leiding bij hun groep. Vaak doen ze ook mee als vrijwilliger bij regionale, landelijke of internationale activiteiten.
Scoutinggroep van Isendoorn