Scouts Scouts zijn Jongens en Meiden tussen de 11 en 14 jaar. Bij de Scouts wordt actie van je verwacht. En wat kan jij van Scouting verwachten? Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is er bij de Scouting ook voor iedereen wat te doen. Pannenkoeken bakken, internetten, vlotten bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, film kijken, schminken, boogschieten, theater, film maken, hangmatten maken of gewoon je eigen programma verzinnen... je kunt het zo gek niet bedenken. Te veel om hier te noemen dus. En wat doet de leiding? De leiding laat je zien hoe het moet. Ze wijzen je de weg. Ze maken jouw avontuur mogelijk. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat er een plek voor het zomerkamp gereserveerd is. Dat er hout is om vuur te stoken. Dat er tenten zijn. Dat er een plan is voor wat jullie gaan doen. Dat het veilig is wat jullie doen. O ja, en ze doen het voor hun plezier. Dus je hebt kans dat ze ook wel eens iets geks doen. Niks van aantrekken hoor, doe gewoon even gezellig mee. Zomerkamp Het hoogtepunt van elk jaar is het Zomerkamp. Het ultieme avontuur. Met je groepje in een tent. Je eigen keuken bouwen, eigen eten inkopen en koken. Allerlei leuke activiteiten. Op pad zonder leiding met een route of GPS. Met de fiets, lopend of met de trein of over het water met een kano of vlot. Misschien dat je savonds wel ergens anders slaapt. Met andere woorden, 1 hele week plezier!
Scoutinggroep van Isendoorn